Pozycjonowanie stron internetowych – bywa nazywane także SEO od angielskich słów Search Engine Optimization, jest to zespół działań zmierzających do umieszczania strony internetowej w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na zadane słowa kluczowe. Są to działania różnego typ związane zarówno z optymalizacją kodu strony internetowej, odpowiednim przygotowaniu tekstów, jak pozyskiwaniu dobrych jakościowo linków prowadzących do strony. Więcej na temat działań związanych z SEO na – pozycjonowanie stron.
POZYCJONOWANIE A SPRZEDAŻ
Pozycjonowanie ma wpływ na marketing i sprzedaż firmy, bowiem jak pokazują badania użytkownicy, którzy zainteresowani są danym produktem wpisują jego nazwę w wyszukiwarkę, a następnie odwiedzają pierwszych dziesięć stron, które poda im wyszukiwarka, po czym podejmują decyzję zakupową. W praktyce zwykło się mierzyć efekty pozycjonowania liczbą wejść na stronę lub konwersji przejawiającej się w dokonaniu zakupu, jednak najnowsze badania dowodzę, że klient, który trafił na stronę www, przyjrzał się ofercie i podjął decyzję o zakupie produktu czy usług w firmie, do której strona należy niekoniecznie musi dokonać tego zakupu online. Pojawia się bowiem coraz częściej zjawisko, w którym klienci przeglądają oferty firm, porównują je w internecie, a następnie fizycznie udają się do sklepu i tam dokonują zakupu. Zatem pozycjonowanie może mieć jeszcze większy wpływ na liczbę sprzedanych produktów niż przedstawia to współczynnik konwersji na stronie www. Staje się zatem jeszcze silniejszym narzędziem, które warto wykorzystywać w marketingu.
PR A POZYCJONOWANIE
Nie tylko specjaliści od marketingu sięgając po pozycjonowanie mogą liczyć na pozytywne i długotrwałe efekty. Także eksperci od public relations mogą wiele na pozycjonowaniu zyskać. Badania użytkowników internetu pokazują, bowiem, że są oni przekonani, że firmy które pojawiają się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania to firmy godne zaufania, o dużej renomie. Zatem nawet młoda, dopiero co powstała firma, która trafi do TOP10 zyskuje miano zaufanego przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji rynkowej, a przynajmniej tak będzie ona funkcjonowała w świadomości społecznej użytkowników internetu. Znając te badania należy zatem traktować pozycjonowanie nie tylko jako element marketingu, ale także jako cześć kampanii wizerunkowej firmy, może ono bowiem w łatwy sposób zbudować fundamenty pod umacnianie wizerunku firmy jako godnej zaufania i renomowanej.
Najnowsze komentarze