Autor Wiadomość
szalonyba Kilka Pytan Napisany: 04 Maj 2010 01:41 Kilka Pytan   Postaw piwo autorowi tego posta
Witam
mam kilka pytan.
Jako, ze jestem kompletnie ciemny w tych sprawach mam pytanie czy jezeli wgram nowy soft to beda chodzily mi wszystkie aplikacje jakie tylko wgram ? poniewaz teraz nie moge zainstalowac kompletnie nic, ani motywow, ani zadnych aplikacji itd poniewaz wyskakuje mi komunikat '' nie mozna zainstalowac zabezpieczonej aplikacji od nieznanego uslugodawcy lub o braku certyfikatu itd. czy zmiana softu pomoze ?

ps. jesli byl taki temat to poprosze o link bo nie moglem znalezc
pablo19_1f Kilka Pytan Napisany: 04 Maj 2010 01:57   Postaw piwo autorowi tego posta

raczej hack a nie zmiana softu. ew podpisywanie aplikacji. jaki telefon?
szalonyba Kilka Pytan Napisany: 04 Maj 2010 02:43   Postaw piwo autorowi tego posta
nokia n73
Mordo, a czy jestes w stanie mi dokladnie wytlumaczyc o co chodzi bo jestem naprawde kompletnie zielony w tych sprawach kod emotikony: :)
pablo19_1f Kilka Pytan Napisany: 04 Maj 2010 03:04   Postaw piwo autorowi tego posta

system w telefonie jest tak zabezpieczony, zeby nie instalowac programow z nieznanych zrodel. aby mozna bylo zainstalowac aplikacje musi byc ona podpisana certyfikatem (certyfikowana). Komercyjne aplikacje takie sa (przykladowo opera mobile). aplikacje przerabiane, pisane przez prywatnych ludzi nie maja w sobie certyfikatu, wiec wyskakuja komunikaty, ze aplikacja niezaufana, brak certyfikatu itp. czasami tez sie zdaza, ze aplikacja jest podpisana certyfikatem, ale certyfikat stracil waznosc (ma swoj termin waznosci). gdy pojawi sie komunikat, ze certifikat stracil waznosc lub jest wygasly, aby zainstalowac aplikacje trzeba cofnac date w telefonie. w celu zainstalowania niepodpisanych aplikacji mozna postepowac na dwa sposoby.

1) wyrobic wlasny certyfikat (na konkretny egzemplarz telefonu, podaje sie IMEI) i podpisywac tym certyfikatem aplikacje, ktore sie chce zainstalowac